Sunday, March 7, 2010

Sambutan Tahun ke-10 MRSM Pendang (Mungkin) Dibatalkan

Moderator agak terkejut ketika sedang menjamu selera makan tengahari seorang diri di kedai makan biasa di Bangi. Pada tepat jam 1 tengahari tadi (hari ini, Ahad), moderator menerima panggilan daripada nombor talian tetap, itulah yang tertera dalam skrin telefon bimbit moderator. Setelah menjawab salamnya, rupa-rupanya Cikgu Ibrahim dalam talian. Ingatkan siapa, tiga kali moderator bertanyakan siapa ini kerana kurang jelas dengan suara dan keadaan sekelilinga yang bising. Bukannya tidak kenal, cuma dah lama tak dengar suara beliau.

Timbalan Pengetua (Ko-kurikulum) itu ada hajat untuk khabarkan sesuatu kepada moderator. Manakan tidak, selalunya moderator yang menghubungi beliau, kali ini beliau pula yang menelefon moderator. Beliau menyatakan bahawa Majlis Sambutan Tahun Ke-10 MRSM Pendang yang dicadangkan oleh Pengetua pada 10 Oktober 2010 berkemungkinan dibatalkan.

Sebab musababnya ialah tarikh tersebut amat dekat dengan persediaan pelajar tingkatan tiga menghadapi peperiksaan PMR. Jika majlis tersebut dilakukan, mungkin sedikit sebanyak akan mengganggu program persediaan yang diperlukan untuk pelajar-pelajar tingkatan tiga. Moderator fikirkan ianya perlu juga dibatalkan atas sebab yang sama. Moderator tidak mahu sambutan ini mengganggu pelajar sedia ada di sana, maklumlah sambutan ini melibatkan bekas pelajar yang agak ramai melalui jemputan yang akan diedarkan.

Walaubagaimanapun, keadaan ini tidak bermakna sambutan ulangtahun tidak diadakan langsung. Seperti dalam entri-entri sebelum ini, moderator sendiri mahu menjayakan Sambutan Ulangtahun ke-10 MRSM Pendang dan ianya akan diadakan pada tahun depan, iaitu pada tarikh 'hari lahir' MRSM Pendang itu sendiri.

Moderator dan beberapa rakan bekas pelajar akan sedaya upaya pergi ke MRSM Pendang pada bulan ini (jika tidak bulan depan) untuk berbincang dengan Pengetua bersama Cikgu Ibrahim berkenaan sambutan pada tahun depan. Moderator juga akan menyerahkan senarai pendaftaran Alumni yang saudara/i daftar dalam E-Borang Sistem Maklumat Alumni (SMA) di bahagian bawah laman blog ini.

Mungkin dalam beberapa minggu terdekat ini, moderator akan memaklumkan berita atau keadaan terkini yang berlaku dalam proses moderator merealisasikan 'reunion' besar ini. Semoga semua rakan bekas pelajar sudah maklum dengan pembatalan majlis sambutan tahun ini, walaupun ianya belum dimuktamadkan lagi. Secara peribadi, ianya seperti sudah dimuktamadkan.

Semoga berjumpa di lain lembaran.

Terima kasih.

1 comment:

Unknown said...

salam..ala nape nak batalkan..baru ngat nak wat reunion besar2an n dpat jmpa ngn kwan2 n ckgu2 tp xjadik plak..agak kecewa la dpat taw yg reunion yg bakal nak wat ni tetiba nak dibatalkan. x(